Demareilla on loistava menneisyys hyvinvointiyhteyskunnan rakentajina. Projekti perustui teollistumisen tuomaan jatkuvaan elintason nousuun ja poliittisen ja ammatillisen työväenliikkeen yhteistyöhön. Heidän aikanaan talous kasvoi ja kaikki muuttui jatkuvasti paremmaksi. Hyvinvointiyhteiskunnan kehittäminen oli kasvun kanavoimista.
Se aika on ohi. Kaikkialla teollisuusmaissa asiat ovat menneet useimpien kannalta huonommiksi ja taloudellinen eriarvoisuus on lisääntynyt. Olen optimisti ja uskon, että yhteiskuntaa voi edelleen muuttaa paremmaksi, mutta ei demareiden vanhoilla eväillä. Heidän järjestökoneistonsa ole tarpeeksi ennakkoluuloton kehittääkseen uusia eväitä. Demarit ovat oman ohjelmansa osalta todella konservatiivisia –tuottihan se ennen niin hyviä tuloksia. Jatka lukemista “Demareilla ei ole missään maassa toteuttamiskelpoista ohjelmaa.”
